Öcalan'ın koruması ROJ TV'nin ortağı çıktı

Danimarka'da Berlingske Tidende gazetesi ROJ TV ile PKK arasındaki bağlantıları birer birer ortaya çıkarmaya devam ediyor. Önceki günlerde ROJ TV üst düzey yöneticilerinin PKK elebaşlarıyla çekilmiş fotoğraflarını yayınlayan gazete bugün de, bir dönem Abdullah Öcalan'ın korumalığını yapan İbrahim Ayaz'ın ROJ TV'nin ortaklarından biri olduğunu ortaya çıkardı.

2004 yılından bu yana Danimarka'dan aldığı lisansla yayınlarına devam eden ROJ TV her geçen gün biraz daha köşeye sıkışıyor. Berlingske Tidende gazetesi bugün ROJ TV'nin yüzde 20'sinin Abdullah Öcalan'ın korumasına ait olduğunu yazdı. Söz konusu kişi Öcalan'ın Kenya'da yakalanmasına kadar geçen süre boyunca en yakınında bulunan isimlerden biri olan İbrahim Ayaz. Berlingske gazetesi Ayaz'ın 2008 yılında ROJ TV'nin yönetim kuruluna da girdiğini kaydetti.

Ayaz'ın PKK için sıradan bir isim olmadığının altını çizen gazete, İsveç pasaportu bulunan İbrahim Ayaz'ın 1998 yılında Abdullah Öcalan'a katıldığını ve uzun süre yakın korumalığını yaptığını yazdı. Gazete 51 yaşındaki İbrahim Ayaz ile ilgili oldukça kapsamlı bir haber yayınladı. Buna göre, Ayaz, 1980 yılında Mardin Midyat ilçesinden İsveç'e göç etmiş ve daha sonra Öcalan'ın Avrupa'da saklandığı dönemlerde sürekli yakınında bulunmuş. İtalya'nın başkenti Roma'da saklandığı zaman ise aynı evde kalmışlar ve Öcalan'ın aşçılığını da Ayaz yapmış.

ROJ TV YÖNETİM KURULU BAŞKANI: KONTROL PKK'NIN ELİNE GEÇİYOR

Berlingske Tidende gazetesi, ROJ TV PKK bağlantısına dair yeni ses kayıtları da yayınladı. ROJ TV'nin eski direktörü Manoucher Zonoozi kaynaklı ses kayıtlarında halen ROJ TV'nin yönetim kurulu başkanlığını yapan Henrik Caprani Winkel, Zonoozi'ye ROJ TV'de kontrolü kaybettiğini ve iplerin PKK'nın eline geçmeye başladığını söylüyor. Winkel bu kayıtlarda Zonoozi'ye "Son bir buçuk yıl içinde Belçika'dakiler mali müşaviri, seni ve beni artık bir tehdit olarak görmeye başladılar, çünkü onların isteklerine boyun eğmedik, onların şartlarını kabul etmedik. Kartlarını açık oynamıyorlar ve bize gerçeği söylemiyorlar." diyor.

ROJ TV YANLISI KÜRTLER SANSÜR İSTİYOR

ROJ TV PKK bağlantısını ortaya çıkaran Berlingske Tidende gazetesinin yayınladığı belgeler Danimarka'da büyük ses getirdi. Birçok politikacı söz konusu belgeleri gördükten sonra 5 yıldır soruşturmayı tamamlayamayan Danimarka polisine ve Adalet Bakanı Lars Barfoed'e yüklendi.

Öte yandan ROJ TV yanlısı bir kısım Kürtlerin ROJ Tv ile ilgili yayın ve konuşma sansürü istediği öğrenildi. Gazeteyi yaptığı haberlerden dolayı eleştiren bu grup politikacıların da konuyla ilgili yorum yapmasına yasak getirilmesini istiyor.

Berlingske Tidende gazetesine ortak bir mektup yazan bu grup arasında Türkiye'den göç ederek Danimarka'ya yerleşen ve yerel bazda siyaset yapan bazı politikacılar da yer alıyor.

(CİHAN)


30 Mayıs 2010 Haberleri 1 2 3 4 5