Düzeltme: WAN'ın yanlı raporuna Türk basınından deklarasyonlu tepki

Sayın abonemiz, "WAN-IFRA'nın taraflı basın özgürlüğü raporu tepki çekti" başlıklı haberimizdeki "Suda Vidinli" ismi sehven yazılmıştır. İsmi, "Suna Vidinli" şeklinde düzelterek haberimizi tekrar geçiyoruz.

Dünya Gazeteciler ve Yayıncılar Birliği (WAN) tarafından hazırlanan basın özgürlüğü raporu, bu yıl Hindistan'ın Haydarabad şehrinde 62'ncisi düzenlenen konferansa katılan Türk gazetecileri tarafından tepkiyle karşılandı. Türk basınının hükümet tarafından baskı altında tutulduğu iddia edilen ve Doğan Yayın Holding'e kesilen vergi cezasının 'sebepsiz' olarak nitelendirildiği rapora, kongreye katılan bir grup Türk gazeteci bir bildiriyle yanıt verdi. Birlik başkanına sunulan bildiride raporun 'taraflı' olduğu ve uluslararası saygınlık kazanmış bir birliğe yakışmadığı vurgulandı.

Star grubu adına Ergun Babahan, Sabah grubu adına Suna Vidinli ve Zaman Medya Grubu adına Bülent Keneş'in imzasını taşıyan bildiride şöyle denildi: "Dünya Gazeteciler ve Yayıncılar Birliği gibi uluslararası platformlarda saygınlık kazanmış bir kuruluştan daha tarafsız bir yaklaşım beklerdik. Dünya Gazeteciler ve Yayıncılar Birliği'nin Doğan Yayın haricindeki birliğin Türk üyelerine danışılmadan Türkiye'deki basın özgürlüğü hakkında bir rapor hazırlanmış olmasını yanıltıcı buluyoruz. Türk medyasının durumunu araştıran bir komitenin aslında Türkiye'deki medya özgürlüğüne tehdit oluşturan unsurlardan habersiz olması çok kaygı verici."

Bildiride ayrıca hukuki süreci devam eden bir vergi kaçırma olayının basın özgürlüğüyle eşdeğer görülmesi de eleştirildi. Bildiride, "WAN'ın konuyla ilgili daha kapsamlı bir araştırma yapmasını ve bir rapor yayınlamadan önce tüm taraflarla görüşmesini diliyoruz. Ayrıca işbu bildirinin WAN raporunun Türkiye ile ilgili kısmına eklenmesini istiyoruz." ifadeleri kullanıldı.

Doğan Yayın Holding geçtiğimiz Eylül ayında vergi usulsüzlüğü yaptığı gerekçesiyle faizleriyle birlikte yaklaşık 5 milyar TL'lik cezaya çarptırılmıştı.

Dünya Gazeteciler ve Yayıncılar Birliği tarafından hazırlanan "Basın Özgürlüğü Dünya Değerlendirmesi - Haziran-Aralık 2009" adlı raporda AK Parti yönetiminin Türkiye'deki basın özgürlüğünü kısıtladığı öne sürülüyor. Raporda şu iddialara yer veriliyor: "Türkiye'de hükümet, Hürriyet gazetesi ve CNN Türk gibi yayın kuruluşlarına sahip Doğan grubuna karşı kampanyasını, uzmanlar tarafından 'nedensiz' olarak nitelendirilen 1,7 milyar Euro'luk bir vergi cezası ile devam ettirdi. Şubat ayında da benzer suçlamalarla gruba 345 milyon Euro'luk bir ceza kesilmişti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'la grup arasındaki gerginlik Doğan grubunun hükümete yakın bağları bulunan bir İslami-Türk yardım kuruluşuna karşı Almanya'da başlatılan soruşturma ile ilgili haberler yapması üzerine yeni bir boyut kazandı."

(CİHAN)


01 Aralık 2009 Haberleri 1 2 3 4 5